Edzés

Általános információk

Milyen felszerelés kell hozzá?

Semmi különös, póló és melegítő alsó. Az edzéseken mezítláb, tatamin vagyunk. Az edzések kipróbálásához senkinek nem szükséges fehér AIKIDO vagy karate ruhában megjelennie. Később, ha már elhatároztad, hogy kitartóan szeretnéd az edzéseket látogatni és a tanultakról vizsgán számot adni, arra az alkalomra már javasolt a fehér gyakorló ruha.

Miből áll az edzés?

Az edzés két fő részből áll. Az első fél órában teljes test bemelegítés van. Ez alap gimnasztikai gyakorlatokból és speciális leginkább a harcművészetekben, az AIKIDO-ban használatos gyakorlatokból áll. A bemelegítés részét képezik a különböző “talaj közeli” gyakorlatok, pl a gurulások.

Ezután következnek a már AIKIDO-ra jobban jellemző gyakorlatok, melyeket rávezető feladatokkal kezdünk. Ezek mindig az adott témára jellemzőek, lehet pusztakezes vagy fegyveres gyakorlás, ezeket még mindenki önállóan végzi. Ezek a gyakorlatok részei a következő páros gyakorlásnak.Az utolsó 15 percében szokott lenni egy pörgősebb rész, ahol nem annyira a technika minőségére inkább a gyors végrehajtására, akár több támadó elleni mozgásokra figyelünk. Az edzést nyújtási gyakorlatokkal fejezzük be.

Kedvezmények!

1 Hónap próba edzés ingyen.

Szeretettel fogadunk mindenkit, öröm részünkre ha úgy döntesz, hogy kipróbálod nálunk az edzéseket, s hogy ezt mindenféle kötelezettségek nélkül megtehesd, mindenki részére egy teljes hónap ingyen edzést biztosítunk!

Családi kedvezmény

Szeretettel várunk nem csak téged, de a csaldod többi tagját is!
Minden fő a családból 1000,- Ft kedvezményben részesül!

Iskolai igazolás

Egyesületünk diák tagjainak lehetősége van felmentést kérni a kötelező testnevelési órák alól. Azon tagjaink számára tudunk igazolást kiállítani, akik vállalják, hogy az edzések legalább 50%-án rész vesznek és a havi tagsági díjat befizetik. Az edzésen való részvétel iskolai testnevelés órának számít, emiatt a hiányzásokat hasonlóan kezeljük mint az iskola.

Edzéslehetőség — Dojok

Yurusu Aikido Dojo (Albertirsa)

Edzések helye:

Albertirsa, Városi Sportcsarnok.

Gyerekeknek:

Hétfő, Szerda: 18:00-19:00

Felnőtteknek:

hétfő, szerda: 18:00-20:00

Edző:

Németh Ferenc (4. dan)

Elérhetőség:

Tel.: +36 20 9911622

e-mail: info@yurusuaikido.hu

Edzésnapló:

2021

Yurusu Aikido Dojo (Budapest)

Edzések helye:

Budapest 13. kerület Váci út 19.

Felnőtteknek:

kedd, csütörtök: 07:00-08:30 (reggel)

Edző:

Németh Ferenc (4. dan)

Elérhetőség:

Tel.: +36 20 9911622

e-mail: info@yurusuaikido.hu

Edzésnapló:

2021

Medi Dojo

Edzések helye:

Budapest 1043, Pozsonyi út 3

Újpesti Halassy Olivér Általános Iskola

Felnőtteknek:

hétfő, szerda: 17:00-18:30

Edző:

Szabó Gábor (3. dan)

Elérhetőség:

Tel.: +36 30 2112162

e-mail: szgor@yahoo.com

Chuusin Dojo

Edzések helye:

Cegléd, Köztársaság és Jókai út sarok, TETZ Tánciskola

Felnőtteknek:

hétfő, péntek: 19:00-21:00

Edző:

Gaál Péter (2. dan)

Elérhetőség:

Tel.: +36 70 7716007

e-mail: aikidocegled@gmail.com

Zanshin Aikido Dojo

Edzések helye:

Hajduszoboszló , Szilfákalja u. 2.

Kocsis Máté Városi Művelődési Központ és Könyvtár

Felnőtteknek:

szerda, péntek: 18:30-20:00

Edző:

Szarvas Dániel (1. dan)

Elérhetőség:

Tel.: +36 70 323 6220

e-mail: -

MÁV Előre Aikido Dojo

Edzések helye:

Székesfehérvár, Berényi út 101.

Videoton Oktatási Központ 41.-es terem

Felnőtteknek:

hétfő, szerda, péntek: 19:00-20:30

Edzők:

Molnár Jenő (4. dan)

Szente Sándor (3. dan)

Schöffer Olivér (1. dan)

Elérhetőség:

Tel.: +36 20 935 2814

e-mail: maveloreaikido@gmail.com

Kiknek ajánljuk?

Aikido gyerekeknek

Gyerekeknek 6-14 éves korig

Arra vagy kíváncsi, hogy az Aikido megfelelő mozgásforma lenne-e a gyermeked számára? Segítünk pár gondolattal, hogy könnyebben dönthess.

A legtöbb sportágban elkerülhetetlen, hogy a gyermeked versenyhelyzetbe kerüljön, így az iskolai stresszre rátehet még egy lapáttal a sportban támasztott elvárás is. Ha inkább azzal az elképzeléssel keresgélsz most, hogy a gyermeked örömmel végezzen egy olyan mozgást, ahol nincs összehasonlítás másokkal, nincsenek versenyek és túlzott nyomás, akkor jó helyen jársz! Amit az Aikido adhat a gyermekednek az egy támogató közösség, ahol észrevétlenül fejlődhet.

Edzéseink célja a testtartás javítása, mozgáskoordináció fejlesztése, együttműködési hajlandóság fejlesztése, figyelmet, összpontosítást igénylő feladatokkal, barátságos, jó közösségben, kiscsoportos, sérülésmentes foglalkozásokon.

Gyerek edzéseinken minden általános iskolás korú gyermeket szeretettel várunk. Az edzések felépítése és a gyerekek részére is fontosnak tartott vizsgarendszer is úgy van kialakítva, hogy a gyermekkor ezt a viszonylag széles időszakát jól lefedje és minden korosztálynak megfelelő kihívást biztosítson.

A legtöbb sportegyesületnél csak az első alkalom ingyenes. Nekünk az a tapasztalatunk, hogy a gyerekeknek egy alkalomnál több kell, hogy feloldódjanak, megköttessenek az első barátságok és a kezdeti megilletődöttség, esetleg ijedtség elszálljon. Emiatt egy teljes havi edzéslehetőséget biztosítunk ingyenesen. Így kötelezettség nélkül és biztonsággal el tudjátok dönteni, hogy szeretnétek-e csatlakozni az edzésekhez.

Minden edzésünk nyitott, így bármikor csatlakozhatsz, végignézheted, kipróbálhatod edzésünket. Ha kérdésed van, fordulj hozzám bizalommal: Németh Ferenc telefon: +36 20 99 11 622.

Aikido nőknek

Nőknek

Nők részére a legideálisabb harcművészet, azért mert az ügyesség jóval fontosabb szempont mint az erő. Nem titkolt tény, hogy az AIKIDO-val foglalkozó nők gyakran technikailag jobbak a hasonló időt AIKIDO-val töltött férfiaknál. Ennek egyik oka, hogy a nők figyelme jobban megosztható, egyszerre több mindenre tudnak figyelni. Kezdetekben ez fontos, hiszen a test mozgásának összehangolása nem egyszerű feladat. Másik oka, hogy a férfiak hajlamosak erőből megoldani a dolgokat ha nem megy technikával. Mivel a nők általában gyengébbek, így ők jobban a technikára vannak kényszerítve.

Aikido fiataloknak

Felnőtteknek 14-35 éves korig

Ez a korosztály véleményem szerint a legnagyobb kihívás. Maguk is a legnagyobb kihívásokat keresik és azok is várnak rájuk. Gyermekből felnőtt lesz, testi és lelki változások sokaságán kell átesniük. Nagyon elfoglaltak, az életük sokat változik, iskolák, szerelmek jönnek-mennek, munkahely, családalapítás. Az élet talán legmozgalmasabb és legnagyobb feladatok elé állító része.
Ebben a nagy kuszaságban és káoszban az embernek szüksége lehet egy olyan biztos pontra ahol picit lenyugodhat, kikapcsolódhat és az állandó megmérettetésekből kiszabadulva önmagára figyelve elfeledhet minden mást. Az edzés kikapcsol és feltölt, edzés végén több energiával bírsz majd mind előtte!

Felnőttek

Felnőtteknek 35-50 éves korig

Az előző korcsoportnál leírtakon már túl vagyunk, nem régen még magam is ide tartoztam. Erősek vagyunk és sokat dolgozunk, közben elfeledkezve arról, hogy néha pihenni is kellene. Azt hisszük, hogy a munkával megtett méterek, olyan mintha sportolnánk, mert arra sajnáljuk az időt és hogy ebben a korban bármilyen sportot is elkezdeni már késő. Nem! Az AIKIDO pont nem ilyen, elkezdeni bármikor érdemes! Edzéseinken a legtöbben ebbe a korosztályba tartoznak. Nem versenyzünk, de vannak kihívások, lehetsz rugalmasabb és nem kell, hogy a lábad vagy a hátad fájjon! Ebben a korban pár edzés után ez még könnyen elérhető. Ha érdekel a harcművészet a kard vagy a bot használata, ha némi önvédelmi tudásra szeretnél szert tenni, vagy csak jó társaságra vágysz, akkor köztünk a helyed! Ha eddig bármi miatt is tétováztál, most itt az idő, nem kell semmi extra felszerelés! Szeretettel várunk az edzéseinken!

Felnőtteknek 50-99 éves korig

Meggyőződésem, hogy a gyerekek után ez a korcsoport az, amely tagjai legtöbbet kaphatnak az AIKIDO gyakorlásától. Jellemzően a sok munka és kevés mozgás miatt gyakoriak a különböző mozgásszervi és hát problémák. Ezek orvoslására kiválóan alkalmas az AIKIDO edzés. Nem versenyre készülünk, mindenkinek csak önmagát kell legyőznie, aminek az első lépése lehet az, hogy eljön és kipróbál egy edzést. Több olyan 60 év feletti edzőtársunk is volt akik tapasztalata szerint pusztán az edzés elején lévő fél órás bemelegítésnek jótékony hatása van és pár hónapos rendszeres edzés után a panaszok nagy része csökken vagy teljesen eltűnik. Az érdekes feladatok javítják a vérkeringést, frissen tartják izomzatot és az agyat. Bátran gyere el és próbáld ki az edzést, ami mindenki részére egy hónapig ingyenes!

Harcművészek

Más harcművészetet űzök/űztem

Gondoltad volna, hogy a tagjaink fele nem az Aikido-val kezdte a harcművészetek gyakorlását? Úgy tűnik nem ritka, hogy sokan később, több kanyar, kitérő és többféle stílus gyakorlása után találnak el hozzánk. Miért lehet ez? A húszas éveidben, a harmincas éveid elején még talán úgy érzed, szinte bármire képes vagy. Rugalmas vagy, kicsattanó az erőnléted, a sérüléseid gyorsan regenerálódnak. Ahogy telik-múlik az idő, egyszer csak fájóan szembesülsz vele, hogy a tested egyre sérülékenyebb, és olyan akadályokba ütközöl, amelyeket eddig észre sem vettél. Vajon létezik még fejlődés innen, és ha igen, mi módon?

Az is lehet, hogy gyerekkorodban vagy fiatal felnőttként volt szerencséd valamilyen harcművészetet tanulni, de aztán abbahagytad, más irányba sodort az élet. Viszont a lelked mélyén még hív a tatami, az edzőterem, még a ruhásszekrényed mélyén lapul a fehér gyakorlóruha, nem volt szíved kidobni…

Ha ezek a gondolatok a te fejedben is megfordultak, akkor jó helyen jársz. Ezt a blogot pont neked írtuk.

Az emberi testnek vannak fizikai adottságai fej, végtagok, ízületek, érzékeny pontok és felületek, melyet a különböző harcművészetek kihasználnak és támadnak. Emiatt a legtöbb harcművészetben megtalálhatók az azonos technikák kisebb nagyobb eltérésekkel.

Az AIKIDO-t felfoghatjuk úgy is mint egy kifinomult módszer az egyéb harcművészetünkhöz. Ezt a módszert az adott harcművészet jellegétől függően kisebb-nagyobb mértékben lehet alkalmazni, például, goju-ryu karate-ra jellemző a keménység és lágyság váltakozása, ez jól illik az aikido-hoz, de van olyan karate stílus, “Erőkarate”, mellyel jóval kevesebb közös pontot lehet találni. Az AIKIDO-ban nagyon fontos a technikai tudás, kevésbé az erő, az edzések felépítése is ezt az alapelvet követi és erősíti.