Chi kung

Mi a Chi Kung?

Szó szerint lefordítani nem könnyű és talán nem is kell. A chi életerő, energia, ami szükséges az élethez, az egész univerzum chi-ből épül fel. A Kung képesség, készség. Ebből következtetve, a chi kung az életerő/energiával való bánás készsége. A QI szimbóluma mely ősi daoista és sámáni tanításokból származik két kínai karakterből épül fel. WU (无) = Üresség + HUO (火)= Tűz A Chi kung egy 4000 éves Kínából származó mozgásrendszer, lényege a mozgás és légzés tudatos elrendezése, mely szépséget teremt az elmében és testben. Az egészség megtartásának és fejlesztésének művészete, tudomány, filozófia, gondolkodásmód, amelyet a relaxáció, öngyógyítás, meditáció, az önművelés és harcművészeti edzés céljából is használnak.


Célja,

hogy legyen egy olyan rendszeres “rituális szertartás” az életünkben ami biztosítja, hogy a testünk minden csontját, ízületét és izmát megmozgatjuk. Kezdőként az elsődleges célja a rendszeres mozgás beépítése a mindennapi tevékenységeink közé.

chi kung group image
chi kung group image

Mindenki gyakorolhatja

kortól függetlenül. Ha figyelemmel gyakorolunk, meg fogjuk érteni mit üzen a testünk és a gyakorlást hozzá tudjuk igazítani. A különböző mozgásformák közül talán a leg sokrétűbb. Kis humorral kimondhatjuk, ha van olyan testrészed ami még mozgatható, képes vagy chi kungot gyakorolni. Ezt az is alátámasztja, hogy van ülő és fekvő testhelyzetben gyakorolható változata is.

A finomítás művészete

Egyre finomabb részletek felfedezése a légzéssel és a testünkkel kapcsolatban. A finomítás úgy is felfoghatjuk mint valaminek a mélyére ásni.


A finomítás célja,

hogy fel tudjuk mérni milyen állapotban vagyunk, túl feszültek vagy túl szétszórtak. A chi kung segítséget nyújt az állapotunk szabályozásában, hogy felismerjük időben a változásokat és azt a megfelelő kordában tudjuk tartani. Ezzel egyensúly teremtünk vagy abban maradunk.

chi kung group image
chi kung group image

A tanulás szakaszai

A tanulás kezdeti szakaszában nem kell csak utánozni, másolni a mozdulatokat. Nem kell semmit érezni, nem kell semmit elképzelni, bármire is gondolni. Addig amíg magadtól nem tudod a mozdulatokat, csak figyelmesen másolni.

Előbb utóbb már szükségtelen a másolás, mert már érzed a mozdulatokat. Ezek már a saját mozdulataid, de még nem jelenti azt, hogy azok már jók is. Ezért fontos, hogy gyakorlás közben ellenőrizd, milyen érzéseket váltanak ki belőled. Feszültebb leszel vagy lazább.

A részletek felfedezése, a finomítás itt kezdődik. Az előző két szakaszban csak a váz épült fel.

Figyelem a gyakorlás közben.

Fontos, hogy gyakorlás közben tegyünk félre minden más problémát. Amíg gyakorlunk - legyen az fél óra vagy egy óra -, kizárólag a gyakorlatokra koncentráljunk. Kezdőként legtöbb gyakorlat elég bonyolultnak tűnik, ez a figyelem összpontosítás szinte magától meg fog történni, főleg ha nem otthon, hanem csoportosan gyakorlunk.


Belső és külső élmények

Nem szükséges és nem is javasolt a csukott szemmel gyakorlás. A figyelmünket túlságosan befelé fordítja. Fontos az is, hogy tisztában legyünk azzal mi történik odakint. De az sem helyes, ha túlságosan a környezetünkre figyelünk, ilyen figyelemelterelő lehet a kellemes zene. A chi kung gyakorlása a Yin és Yang, az egyensúly elve alapján történik. Valójában nincs kívül és nincs belül, egy dolog van, az elménk állapota.

chi kung group image
chi kung group image

Formák

Kezdéshez a leginkább javasolt a Ba Duan Jin, a mozdulatai nem túl bonyolultak, nem kell hozzá semmi speciális. A következő szint lehet a Yi Jin Jing. Mozdulataiban vannak hasonlóságok, de a bonyolultságuk már nagyobb. A következő szint a Luohan gyakorlat, ebben a mozdulatok szélesebbek és alacsonyabbak. Mindegy, hogy a mozdulatok dinamikusak vagy statikusak, használunk-e zenét gyakorlás közben vagy sem, kint gyakorlunk a természetben vagy odabent a lényeg, hogy semmit sem bízol a véletlenre, ami veled történik.

A Mester akit követünk.

Shi Heng Yi (释恒義) mester a Shaolin Temple Europe (歐洲少林寺) vezetője, és ebben a funkcióban felelős a németországi Otterbergben található kolostor novíciusainak, tanítványainak és mesterhallgatóinak fizikai és szellemi képzéséért.


Célja és törekvése nemcsak az elméleti alapelvek érthető magyarázata és közvetítése, hanem mindenekelőtt az, hogy ezt a tudást a mindennapi életben gyakorlatiasan, kézzelfoghatóvá, az emberek számára használhatóvá tegye.


Shi Heng Yi mester több mint 30 éve tanulmányozza és gyakorolja az elme és a test közötti kapcsolatot. Erőssége abban rejlik, hogy zökkenőmentesen ötvözi ezt a tudást a fizikai gyakorlatokkal, és harcművészetek gyakorlásával - Kung Fu és Qi Gong. Tudományos háttérrel rendelkezik, de szívesebben él a Shaolin templomban, a németországi Otterbergben található kolostorban. 2010 óta gondozza a települést, megszemélyesíti a fenntartható fejlődést, a shaolini kultúra és filozófia terjesztését. Kortárs szerzetesként Yi mester okostelefont tart a ruhája zsebében, mivel nem lát ellentmondást az ősi tudással való együttélés és a csúcstechnológia között. „Egyetemes érvényű törvény, hogy csakis az egyensúly megtalálása vezethet boldog és ugyanakkor sikeres élethez.” - mondja Yi mester.

Shi Heng Yi image
chi kung group image

Legyél a saját mestered

az első lépések megtételéhez, biztos hogy segítségre lesz szükséged. Ilyen lehet a zene, videó vagy oktató de a végén ezek már szükségtelenek.


Gyakorolj velünk Albertirsán

A sportcsarnokban hétfőn 20:00 órától, szerdán 19:30-tól

Mindig friss információk a facebook csoportban


Gyakorolj velünk Budapesten

Váci út 99. 4-es épület tornaterem

hétfőn reggel 07:30-tó, szerdán reggel 07:30-tól

Mindig friss információk a facebook csoportban

Látnivalók

Master Shi Heng Yi - 5 hindrances to self-mastery

Master Shi Heng Yi - 13 Luohan Style Qi Gong

Master Shi Heng Yi - 13 Luohan Postures (8 Minute Shortform) with Instructions

Master Shi Heng Yi - 13 Luohan Postures Soft Fist Form

What is Qi Gong: Part 1 Purpose and Discovery

What is Qi Gong: Part 2 Ways to Practice and Focus

What is Qi Gong: Part 3 Different Forms and Benefits

Body Awareness in Qi Gong Practice Part 1

Breathing & Movement in Qi Gong Practice Part 2

Adding Content to Form: Breathing (Methods) & Intention in Qi Gong Practice

Some thoughts on "Developing the Breath" / Purpose and Practice

chi kung group image