Olvasnivaló

A tábor után

• 2018 október
  • Németh Ferenc

Idén 8. alkalommal járt T.Kuroki mester Budapesten és tartott AIKIDO „továbbképzést” részünkre. Csütörtökön délután érkezett Ukrajnából repülővel. Az aikido-s program csak pénteken délután kezdődött, így volt lehetőség kis kirándulásra. Idén Budapest északi részét választottuk célpontul, mivel ez közel van és nem volt túl sok időnk. A Dunakanyar egyébként is nagyon szép hely, és a környéken sok látnivaló van. A Hotel Silvanusban jó előre lefoglalt helyre érkeztünk. Kellemes, szép hely, gyönyörű kilátással a szálloda étterméből a Dunakanyarra. Az estét vacsorával és beszélgetéssel töltöttük. A teraszon ülve még szarvasbőgést is volt szerencsénk hallani.

Tábor után kép

Másnap reggel (péntek) reggeli után Esztergom felé vettük az irányt. Terveztük, hogy megnézzük a bazilikát, de a mellette lévő múzeumban olyan sok időt töltöttünk, hogy a bazilika megtekintése nélkül –ami szintén nem kevés idő lett volna- a következő tervezett helyre, Dobogókőre indultunk. Az ottani panorámában gyönyörködtünk és utána a helyi étterembe térve ebédeltünk.

Estére instruktori edzést terveztünk, kértük a mestert, hogy az általunk előre kiszemelt technikákat mutassa meg. Ezért időben indulnunk kellett Budapest felé, mert pénteki nap lévén, erős forgalomra számítottunk. A „lustálkodás” után nem volt könnyű az instruktori edzést elkezdeni (részemre). Két óra gyakorlás után vacsorával és beszélgetéssel zártuk a napot, készülve a másnapi 6 óra edzésre.

A mester budapesti tartózkodása alatt mindig a szombati nap a leg fárasztóbb, hiszen 6 óra még pihenésből is fárasztó, nem gyakorlásból. Közben azért szokott lenni óránként 5-5 perc szünet és 2 db 3 órás blokk között 2 óra ebédidő. Ezt a megoldást a külföldi edzőtáborokon még azzal spékelik meg, hogy ebédidő sincs, csak az 5 perces szünetek. Azt már tényleg túlzásnak és kegyetlennek tartom. Tapasztalatom szerint a mester edzőtáborai nem is fizikailag, inkább agyilag terhelik le a gyakorlókat. Más időbeosztást használni nem nagyon lehet, mivel másnap (vasárnap) délutáni programot már nem lehet szervezni a külföldi résztvevők hazaindulása miatt.

Az idei edzőtábor igazán nemzetközi lett, szokás szerint sokan jöttek Csehországból, Lengyelországból, de voltak Ukrajnából, Szerbiából és Spanyolországból is.

A szombati napot a tüzér utcában a dojo-tól nem messze lévő étteremben, jókedvű beszélgetéssel és vacsorával zártuk.

Tábor után kép

A vasárnap reggel és délelőtt hasonlóan zajlott. 10 órától edzés 13 óráig. Utána gyors fényképezkedés, majd a dojo elhagyása.

A délutáni programunk a Széchenyi fürdő látogatása volt, a külföldiek közül többen is csatlakoztak hozzánk, akik már nem első alkalommal járnak itt és ismerik a fürdőt, szívesen látogatják meg évről évre. A sok edzés után nagyon jól esett a pihenés a fürdő kellemes vizében.

A mester repülőgépe Kievbe másnap (hétfőn) délután indult. Néhányan külföldiek még hétfőn Budapesten voltak, és kis városnézést terveztek. A vasárnap esti vacsora alkalmával, ami már Budapest esti kivilágításában volt a Dunaparton, felfigyeltek a Halászbástyára. Ez lett a hétfői kirándulás célpontja, ami szerintem is jó választás volt.

Tábor után kép

Tömegközlekedéssel jutottunk fel a célpontig, sok fénykép készítése és egy jeges kávé fogyasztása után visszafelé kellett indulnunk, hiszen a repülőtérre időben ki kellett érni. A vártnál kisebb forgalom volt a kivezető úton, így nagyon időben odaérkeztünk. A mesternek még segítettem a csomagok mérlegelésében és feladásában majd Ő az útlevél ellenőrzés én hazafelé vettem az irányt.

Úgy láttam, hogy mindenki jókedvűen gyakorolt, jól érezte magát. Legtöbb résztvevő már nem első alkalommal van itt, kezdik ismerni a csapatot, a technikákat és a mestert is. Szerencse, szerencsém, hogy ez az edzőtábor ilyen embereket hoz össze és igazán minőségi csapatot alkotunk.

Köszönöm mindenkinek a részvételt, mert ezzel támogatja az edzőtábor létrejöttét!

Következő lehetőség a mesterrel gyakorolni: 2018 december 1-2 Rakovnik. Akit érdekel keressen, több autóval megyünk.